Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Monday, February 23, 2009

KENANGAN GILER ZAMAN SILAM...BESTNYER...


Ni la karangan member I si farah yg tak jadik post...hehehe

"Pukul 7.07pm - tgh cerita Sin Chan (lepas Ouku)
maX alY: haa, bangun dah Ina.
Ina: lama dah, mandi2 semua pun dah.
maX alY: aduss, joint kat tangan kanan aku ni sakitla. cam bisa plak.dr siang tadi. tah nape tah.
Sokkies: banyak sangat main mouse tu. tekan keyboard lagi. tuh yang sakit.
Ina: haa btol tu. ari ni tido spjg hari, terkejut sket tangan ko tu.
maX alY: btolla, aku pun rasa macam tu...diam kejap, semua tgk TV cerita Sin Chan
Ina: aku rasa macam nak pergi satu tempatla. jom nak.
maX alY: haa nak gi mane?aku ok je. (dalam hati, nak gi Putrajaya la Ina ni, takde tempat lain punya tu)
Ina: aku rasa macam nak tgk pantai. boleh dengar bunyi ombak. jom pegi PD nak?
maX alY: (..sket surprise) haa tak kisah, aku jom je. just tangan aku je sakit
Sokkies: yea yea.jom2 aku ok je.
Ina: okeh, lepas Maghrib kita bertolak. Ajak Deqno sekali aa.
maX alY & Sokkies: ok, no prob....then sambung tgk Sin Chan, pastu azan terus sembahyang MaghribPukuk 7.40pm
Ina: Deqno takmo bangun la.
maX alY:laa, Deqno bangun2, jom pegi PD.

Deqno: nak wat apa gi sana. malaslah. nak tido.
Sokkies: alaa jomla. bawak bantal tu. nanti tido dalam keta
maX alY: haa jom2. nanti boleh amik gamba. tido je dalam keta.
Sokkies: jomla, jomla.(terus pujuk Deqno), yeaaaa
(...Deqno bangun and bersiap)
maX alY: so, nak bawak apa ni?
Ina: amikla biskut apa2 yang ada.
maX alY: ok, aku bawak buah betik ni skali.
Sokkies: bawak tikar ek?
Ina: haa btol, nanti boleh buat alas duduk. air camne?
maX alY: takpe, amik air dalam keta aku. ada dua tupperware beso. Deqno siap dah ke?
Ina: dah siap. okeh jom. bawak bantal kita skali aa ek.
maX alY: bawak jek apa yang nak.nanti singgah Kedai Poriumini aku nak beli roti.
(...& pukul 8.05pm kami bertolak)...masa nak pegi kat keta
maX alY: nak pegi pantai mana ni?Ina: aku penah pegi area2 Seri Malaysia.
maX alY: kita pegi yang belakang TM Resort la. situ bes gak.
Deqno: haa, memang. TM Resort nye pantai tu strategik.
Ina: okeh situ jekla.
max alY: pantai tu kat belah telok kemang, yang Seri Malaysia belah PD
Ina: tak kesah punya...dalam kereta
maX alY: haa, siapa nak makan roti?Deqno: aku nak. lapole.
maX alY: Ina nak? Sok?
Sokkies: boleh je
Ina: takmo aa...
& senyap sepi je kereta. yang makan tgh makan, yang lain tu tak tahula nape diam je.layan jiwang kot.hahaha.lama diam sampai dah nak sampai exit PD.
maX alY: eh btol ke jam ni pukul 9.00. dpd tadi aku tgk pukul 9 je tak gerak2.
Sokkies: btolla pukul 9 skrg.
Ina: haah. btol kan?
maX alY: kejap je sampai dah PD ni.
Deqno: PD mana de jauh. dekat je. tol pun RM7.70 je.
maX alY: haa sampai pun dah exit Seremban/PD
Ina: eh depan tu ada jual buah dukung & mata kucing la. singgah kejapla.
maX alY: ok je, aku pun ingat nak amik gambar sket.
(...lepas bayar tol, berhenti kejap Ina beli buah, aku amik gambar sket)
Ina: so, lepas ni masuk mana?
maX alY: himpit kanan, masuk kanan jalan terus. 2 ke 3 traffic light. nanti ada highway Seremban/PD)
Deqno: ia kot. pastu ko jalan terus je sampai hujung ada simpang 3.
maX alY: haa betul, pastu amik kiri menghala ke telok kemang.
Ina: eh, ada polis la. haa lekas pakai seat belt.
Sokkies: laa deorg buat speed trap ke memalam ni?
maX alY: tataula deorg ni. bio jekla.Ina: haa depan ni masuk kanan ke?
maX alY: tak2 jalan terus
Deqno: sampai jumpa macam simpang tiga kau amik kiri
Ina: ok..Ina: haa dah masuk kiri jalan terus?
maX alY: haah.
Deqno: slow2 sket. dr simpang tak jauh nak pi TM Resort
Ina: haa mana?
maX alY: aduss, sabo Ina. slow2. sat gi sampaila. haa depan sket.ok, signal kanan. nanti boleh masuk.
Deqno: ko jalan terus, nanti sampai pantai.
Ina: mana2?
maX alY: weih dah stop, nampak depan tu air. karang masuk laut plak keta ko ni. air tgh pasang la.
Ina: laaa..depan ni air ke dah?
Deqno: haa le, air pasang skrg.Sok: yeaa..dekatnya dengan pantai.
Ina: so, cmne? nak makan dulu tak? lapo ni.
Deqno: haa jom makan dulula
Ina: nak makan mana?
Sok:kat luar2 tuh boleh je.banyak kedai makan kat sini pun
Ina: okeh, jom jom.lapo ni....then kitaorg kluar dari situ.makan dulu maaa, lapo.
maX alY: uihhh nama kedai dia Songkhla. tapi macam ramai jek.
Deqno: uwaaa..teringat pakwe Songkhla kite tuh kan. hensem btol.
Sok: haah, ape ek nama dia?
Ina: hahaha.tuhla, kenangan di sana yang tidak akan dilupakan.Allah, terlepas plak restoran ni.
maX alY: kesian aku.tak dapat pegi. nih sume Aliza Akmar Omar punya pasal.tapi naseb baik aku dtg klass, udahle die wat kuiz plak ari tuh.
Ina: alaaa, makan kat sini jekla.Restoran XXX.
Sok: wokeh.aku tak kisah.
Deqno: asalkan makan.aku lapo dah.
maX alY: aku pun ok je.parkingla....lepas parking terus masuk.
Sok: nak duduk mane?
maX alY: sinila.boleh tgk tv.hehe. "


memang kitorang bergembira giler mlm tu...berjalan-jalan,bernain-main di pantai di waktu mlm...walaupun keje giler...hahaha

No comments: