Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Sunday, November 06, 2011

SALAM IDULADHA & ATOKs


Selamat Iduladha...sempena 10 Zulhijjah 1432 hijrah...nampaknya Apak dan Mak bergelar Haji dan Hajjah pada tahun ini...dan tahun ni menyambut Hari Raya Haji di Shah Alam....maklumla tgh berpantang...dan raya kali ni jugak disambut dengan penambahan seorang lagi ahli keluarga...

Sian kat adik2 i yang sambut raya kat kampung tanpa Mak dan Apak...tapi takper...raya haji je...seperti kebiasaannya disambut tak berapa meriah kat kg sana...tapi azian dengan rajinnya masak rendang....kat Shah Alam seperti biasa gak Abah n my hubby sibuk melaksanakan amanah ibadah korban kat masjid....dan seperti biasa mak menyediakan nasi impit,rendang, kuah kacang dan kuah lodeh...

Istimewanya anak i ni dia ada 4 orang atok...tok ijat, tok mizi, tok kiah dan tok halim...mak i dipanggil opah dan tak sure plak apa panggilan utk mak my hubby, mak ena....opah gak kot...so ada 2 opah la kan...semalam utk 1st time nyer, Aaisyah dibawa berjumpa dengan tok halim nya...tapi tok halim batuk..so tak dapatla pegang Aaisyah lama...tok halim juga bacakan doa sempena memberi nama...doa tu dari surah ali imran...kitorang tak tau plak ada kene baca doa masa bagi nama..so termiss la part tu nampaknya....so tok halim la yg bacakan....

Memula dulu plan nak buat Aqiqah sekali dengan raya haji ni..tapi sbb semua org bz...so kene plan lain kali nampaknya...kene tgk balik schedule masing2...sempat la tok ijat n opah ani balik dari makkah....insyaallah....

2 comments:

-farahsu- said...

oii deqno..ko ni mmgla...aku tatau pun ko dh bersalin okeh...seb baik leli kasitahu aku...klu tk ketinggalan zaman aku...
tp tkperla...many2 congrats to ngko n najam ye..ape aisyah panggil korang nnt? papa mama ke...abah mak ke...daddy mummy ke...hehehe...
ko kt shah alam ek..aku jmp azian dlm lif kt menara die ckp ngn aku...nnt ko dh balik umah ko, ko kaborkan le ke aku..boleh aku melawat ko...umah mak mentua ko aku segan leee...

deqno said...

looo...najam ada letak gambo kat facebook..ingatkan korang dah tau la dari stuh..tak sempat nak btau...aku p checkup...doktor kater dah nak kuo baby dah....pastu balik slim....kalo nak tunggu aku balik setapak lambat skit la....kalo ko nak dtg shah alam ajak le leli...dia kenai je mak mentua aku...kitorang maybe buat aqiqah kat shah alam 1.1.2012 ni....hehe